Már régóta kiszerettem volna próbálni,milyen ha a januári hideg télből veszem a batyum és elindulok melegebb éghajlatra..egyik évben ez megadatott nekem.
Kettős érzelmek alakultak ki bennem az utazásom után.
Októberben elhatároztam,hogy na akkor irány Mexico és hetekig nézegettem a repülőjegyeket több lehetőséget kiaknázva,így novemberben sikerült megvásárolnom a repülőjegyet Frankfurt-Cancun út vonalon átszállás nélkül a Condor légitársasággal,amivel nem éppen voltam a legelégedettebb. Röviden csak annyi,hogy az ülések szűkek és kényelmetlenek voltak,az étel amit kaptunk ehetetlen és szervíz kritikán aluli. Ezt leszámítva,úgy voltam vele,hogy pozitív maradok és már tűkön ültem,amikor landoltunk Cancunban,hiszen mégis csak egy nagy álmom válik valóra.
A reptérre érve,nagyjából minden gördülékenyen ment a hotelból rendelt transzfer várt minket a megbeszéltek alapján.Sofőrünk egy fiatal férfi volt,aki igyekezett minket kérdéseink alapján pár jó tanáccsal ellátni,mire figyeljünk, hova és mivel érdemes menni.1 óra utazás után megérkeztünk Playa del Carmenbe,ahol megkezdhettük a 12 napos holidayünket.Nagyon fáradtak voltunk,a repülés, az időeltolódás és az át nem aludt út után,mégis imádtam és leírhatatlan boldogságot éreztem,hogy végre itt vagyok.
Eső utáni illatos levegő fogadott minket miután a kocsiból kiszállva. A hotelünk Playa del Carmen szivében volt,az 5.és a 10. Sugár út között elhelyezkedve.A recepción egy tünemény hölgy várt minket Lisset,aki bár biztos vagyok benne,hogy soha nem fogja olvasni ezt a bejegyzést de nagyon sok mindenben segített nekünk,hogy élvezetes legyen számunkra a nyaralás.Sajnos nem all inclusive ellátásra esett a választásunk,hősiesen bevallom,hogy nekem köszönhetően,pedig útitársam kérlelt,hogy olyan szállás helyet válasszunk,de én általában szeretem feltérképezni az új helyeket,mindent kipróbálni és megismerni. Utólag sajnos bánom és mindenkinek melegen ajánlom ,ha hosszabb időt szeretne eltölteni egy helyen.Szinte minden a lábunk előtt hevert, ott volt az ajtónkban ,melyet egy sétányhoz hasonlítanék tele étteremmel,kirakodóssal,bárral és egyéb szolgáltatásokkal kiegészítve.Amint elfoglaltuk a rezidenciánkat,alig vártam ,hogy kipróbáljam az igazi mexicoi konyhát ezért természetesen egy mexicoi étteremre esett a választásunk,ahol nagyon nagyon finom ételeket kaptunk hatalmas adagokban.Nem volt okunk panaszra a kiszolgálással sem volt semmi próbléma és az első napokban szinte csak ott étkeztünk nem törődve,azzal,hogy nem éppen a legolcsobb étterem.Mivel Németországban élek a német árakhoz hasonlitanám,amin bevallom őszintén ici-picit meglepődtem ,hiszen bár nem sok oldalt olvastam ,de sehol sem láttam,hogy ilyen magas árak lennének.Aztán pár információ és tanács után feljebb mentünk a sugár úton,ahol bár már nem voltak ,ilyen magasak az árak,de őszintén megmondom,hogy sem az étel és sem a hely nem nézett ki valami bizalom gerjesztően,aminek meg is lett az eredménye,de arról majd szót ejtek a későbbiekben.Így maradt inkább a jól bevált étterem és az önellátó lehetőség.Tehát őszinte leszek imádom a mexicoi konyhát és a sorozatokat látva  is lenyügözött ,de ezen a településen a helyiek vendégszeretetében iszonyatosan csalódott voltam.Nemtudom mi lehetett az oka,de eddig bárhol jártam a világban sohasem tapasztaltam ilyen bánás módot és “jatt”ért való harcot.Félre értés ne essék,én is dolgoztam vendéglátásban és nyilván,hogy az ember ad “borravalót”,de azért törekedek rá ,hogy a vendégek elégedettek legyenek.Tényleg nem szeretnék ebbe bővebben belemenni és senkinek sem kívánom,hogy vele ilyen történjen,de ilyet még  nem tapasztaltam sehol a világon és nagyon kényelmetlenül éreztem magam a dolog miatt.
Az esték nagy részét mégis probáltuk élvezni,az atmoszféra valahogy mindig magával ragadott az utcán járkáló Mariachik által termetett jó hangulat ,illetve érdekes volt ,ahogy néhány “bűntett” tanúi lehettünk...Amit azért soha nem gondoltam volna,hogy egy vacsora kíséretében bonyolítanak le a szemem előtt. Persze mi fittyent hányva rá,elvicceltük a dolgot és inkább próbáltunk nem koncentrálni rá,hogy jön létre a nagy üzlet, ha értitek mire gondolok...A strand 5 perc sétával volt elérhető szálláshelyünktől,ami a nagyon menőnek számító Mamitas beach Clubnál volt, a zene szuper volt,de a kiszolgálás és a bánásmód sajnos ismét azt kell,hogy mondjam,hogy pocsék.Sajnos ezek miatt a dolgok miatt ,amit még egyikünk sem tapasztalt,pedig már megfordultunk pár helyen, érezhető volt közöttünk is a feszültség.Igazából borzalmasan csalódottak voltunk mindketten,hogy mennyi mindenről lemondtunk ennek az útnak az érdekében és mennyi mindent megtettünk érte.Mégis próbáltam hálás maradni és a pozitív dolgokra koncentrálni,hiszen a tengerpart azon része eszméletlenül gyönyörű volt.A kristály tiszta víz és a hatalmas pálmafák,a fehér égető homok és az,hogy én ott lehetek,  hála érzéssel töltött el,ami meghozta az eredményt hiszen a következő napon egy nagyon szuper hajókiránduláson vettünk részt Isla Mujeres szigetére.Reggel jött értünk a transzfer,ami egyenesen Cancunba vitt minket a hajó kikötőhöz.Egy kisebb csoporttal vágtunk neki a napnak és a hajón lévő vendéglátó csapat is nagyon klassz volt.Kedvesek,figyelmesek voltak és  törekedtek a jó hangulatra.Na valahogy ezt vártam volna Playa del Carmenbe érkezvén is.De hajózzunk most Isla Mujeresre.Ez a gyönyörű kis ékszer doboz a Karib tengerben,az a csodálatos víz,hát nemtudom a kéknek mennyi megszámolhatatlan zöldbe nyúló árnyalatát véltem felfedezni,de eszméletlen gyönyörű volt,ahol az odavezető úton volt lehetőségünk snorkellingezni is.Csodálatosabbnál csodálatosabb halak,korallzátonyok egyszerűen leírhatatlan az a víz alatti élővilág,amit ott láttam.Tovább úszva a vizen első állomásunk egy all you can eat étteremhez vezetett,ami programunk része volt a sziget szerintem alsó részén,majd tovább hajózva kikötöttünk egy központi kis városban,ahol egy elektromos autóval jártuk be a sziget part menti szakaszát.Napfény,jó kedv,csodálatos pálmafák,annyira boldog voltam.A helyiek kedvessége ,a színes házak,igen ott éreztem; ez az igazi Mexico.Kisebb magán kirándulásunkat befejezve,amire mindenkinek 1 óra állt rendelkezésére vissza térhettünk a fedélzettre,ahol a naplementében hajózva,teqiula party keretében egy fergeteges buli közepén találtuk magunkat.Végre éreztük,hogy ez aztán a holiday és nap végén hulla fáradtan ,mégis boldogan tértünk nyugovóra.
Ezután a szuper élmény után próbáltunk minnél több programot szervezni,mindegy mi csak ne Playa del Carmen sétánya és strandja legyen.Így esett a választásunk az Xcaret Parkra,ami egy állatkerttel egybekötött vizi élmény park rengeteg lehetőséggel.Nekem egy hatalmas álmom vált itt valóra: életemben először úszhattam a delfinekkel.Eddig csak messziről,az akváriumon,vagy fotókon keresztül csodáltam őket,de most ott volt,amiről mindig is álmodtam. .A parkban szerintem minden trópusi állat megtalálható ,a szebbnél szebb kiépített strandok,öblök,fehér homok,ragyogó víz, szerencsére az idő is nagyon jó volt és a bár rengeteg látogató volt ott, mégis szuperül eloszlott a létszám és sehol sem volt tömeg nyomor.Ahogy lement a nap tradicionális “maya est” vette kezdetét vacsorával egybekötve.A show mexico törénetét játszotta el,nagyon színes ,érdekes és szorakoztató volt remek szervizzel.Azt hiszem ezt a napot is piros ponttal zárhattuk ,bár estére hatalmas vihar kerekedett,ami a  következő napokban is elkísért minket.Sajnos nem csak az időjárásban,hanem az ott létünkbe is belepiszkitott,hiszen útitársam kapott egy ételmérgezést,ami egy kicsi rosszul lét és lázzal indult.Gondoltam biztos a hirtelen időjárás változás vagy megfázhatott a klíma miatt, esetleg túl hideg volt a víz,és egy kis lázzal jön ki a dolog.Már egy napja égett a láztól és nemtudott ki kelni az ágyból végig csak aludt és a hideg borogatás 2 perc alatt tűz forró lett a homlokán,na akkor már kezdtem megijedni, nincs más választás irány a kórház.Szerencsére a hotel recepciója mindenben segítségemre volt ,neki egy átszenvedett és nekem átaggódott éjszaka után másnap  kórházba mentünk,ahol a gyanunk beigazolódott miszerint a seafoodtól kapott ételmérgezést.Én sajnos,illetve szerencsére nem  szeretem a  halat  így én jól voltam. A kórház nagyon tiszta volt és szinte azonnal sorra kerültünk.Az ellátás és a diagnózis felallítása gyorsan ment.Sajnos 3 napunkba került ez a kis baleset. A nehéz napok után következő útunk Cozumelre vezetett,ahova Playa del Carmen kikötőjéből egy komppal tértünk át .A kis szigetre átérve egy nyugis kis belvárosi képet kapunk tömérdek étteremmel,kirakodó vásárral és  butikkal.Mi a robogó bérlése mellett döntönttünk és milyen jól tettük...a kisvárosi forgatagból kiérve egy autóúton találtuk magunkat,amivel elértük első állomásunkat a Palancar Beachet.Ahol egy szuper ebéddel egybekötve gyönyörködtünk a kilátásban.A helyiek itt is nagyon segítőkészek és kedvesek voltak.Majd át robogtunk az egész szigeten.Imádtam minden percét.Nagyon szép turistáktól érintetlen partszakaszokat láttunk.Az elképesztő növényvilág,és az itt lévő gyönyörű strandok.Nagyon jól éreztük magunkat,élmény dús volt ez a nap is,amit  egy ital társaságában a gyönyörű naplementével zártunk az egyik part mentén található bárban.
Nyaralásunk sajnos utolsó állomása világörökség részét képező Chichén Itzá -hoz vezetett.Végre azon a helyen álltam,amit kinéztem anno világ atlaszból és mivel az ezoterikát sem vetem meg mindig is érdekelt ez a maya naptár dolog,meg a 2012 ,ahol a mayák megjósolták a világvégét,szerintem már mindenki hallott róla.Bátran állíthatom,hogy ez volt a világon az egyik legszebb hely (a number one-rol,majd egy másik bejegyzésben)amit a saját szememmel láttam.Nemtudom,hogy más is ,vagy csak én éreztem,annak a helyenek a különlegességét,de valami elmondhatatlan érzésem volt,amíg a piramis körül mászkáltam és ha tehettem volna ott ülök egész délután.A kijárat felé többször visszafordultam,hogy igen én itt vagyok,igen a saját szememmel látom,igen ez megtörténik.A hazafele vezető úton még megálltunk.Az Ik Kil  cenote-nál,  Tinum községben.Őszintén szólva picit megrémített,hogy éppen egy feneketlen tóban úszkálunk és párszor megfordult a fejemben,hogy mivan ha most valami elkapja a lábam,de viccet félre téve,ez is egy hatalmas élmény volt,mert nem minden nap lát ilyet az ember.Nos,így telt a mi kis kalandos utazásunk.Sajnos idő hiányában Tulumba  nem jutottunk el,de ha legközelebb megyek mindenképp útba fogom  ejteni.Aki több napot szeretne eltölteni egyetlen városban,annak csak és kizárólag az all inclusive ellátási lehetőséget ajánlom egy szép tengerparti szállodában,hogy elkerülje ezeket a kellemetlenségeket,amit az elején tapasztaltunk.Nyilván jobban sikerült volna az útunk ,ha több időt fordítok rá és kellőképpen megszervezem és jobban utána járok.Én nem szeretnék általánosítani és nem mondom,hogy egész Mexico területén ilyen a már említett vendégszeretet.Sajnos pechemre életemben először ezt is meg kellett tapasztalnom.Összeségében ez a rész ,ahol jártam ,mégis csodálatos; az élővilág,a növényzet,a hatalmas pálmafák,a strandok látványa,ami talán kárpotólt mindenért.

Back to reality....Nagyon tanulságos volt ez az utazás,hálás vagyok érte minden porcikámmal.Mint az elején irtam kettős érzelmeim voltak; az első hétben csalódott voltam és bár imádok utazni,de a negatív tapasztalatok egy picit elvették a kedvem az jövőbeli utazások tervezésében.Aztán,ahogy múlik az idő a rossz elmúlt ... Mostanra már csak a jó és boldog pillanatokra emlékszem; a finom ételekre,a viz gyönyörű zajára,hogy milyen illat volt a levegőben és hogy mennyit nevettünk!